Senior w świecie internetu

Powiększ rozmiar tekstu

Osoby po 60-tce to całkiem spora grupa konsumentów. Średnia długość życia Polaków wynosi 73 lata dla mężczyzn, a 81 lat dla kobiet i stale rośnie. Oznacza to, że osób dojrzałych będzie przybywać, a jednocześnie nie będą to osoby wykluczone cyfrowo. Pokolenie dzisiejszych 50-60 –latków, to w większości ludzie aktywni zawodowo, konsumenci produktów i usług, świadomi klienci, którzy czerpią z internetu informacje, robią tam zakupy i zawierają znajomości. 

www dla seniora
Osoby po 60 roku życia to niemal 8-milionowa grupa społeczna, która zmienia się razem ze zmieniającą rzeczywistością. Mimo wszystko wciąż pokutuje przekonanie, że o internecie nie mają pojęcia. Tymczasem sieć okazuje się być rewelacyjną odpowiedzią na ich potrzeby: mają dostęp do informacji popularnych, ale i urzędowych, mogą dokonywać dowolnych w zasadzie zakupów, rozmawiają i czytają porady lekarzy, specjalistów od zdrowego trybu życia, wymieniają się informacjami i pomysłami. I spotykają się w sieci z innymi osobami w swoim wieku.

Rynek zaczyna rozumieć, że produkty, usługi i oferty muszą uwzględniać grupę dojrzałych konsumentów. Coraz więcej marek chce być kojarzonych, jako te przeznaczone dla wszystkich niezależnie od wieku, a kampanie reklamowe z udziałem osób starszych przestały już dotyczyć tylko leków albo kremów do protez.

Dojrzali konsumenci
Według raportu Gemiusa, co drugi polski użytkownik internetu robi zakupy w sieci. W tej grupie ponad 12 proc. to osoby po 55 roku życia, które są najlepszymi konsumentami. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają więcej czasu i pieniędzy niż młodsze grupy. Co prawda dłużej i bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, a ich wymagania są wyższe, jednak dokonywane przez nich transakcje są większe niż te realizowane przez konsumentów np. w przedziale wiekowym 24-34.

Dziadkowie ze smartfonem?
Osoby starsze w sieci szukają również profesjonalnych porad medycznych. Blogi, fora, a także ogólne portale pełne są porad z dziedziny zdrowia i nowinek medycznych. Babcia z telefonem już nikogo nie szokuje, ale babcia ze smartfonem i mobilną aplikacja medyczną, która dostaje alerty przypominające o kolejnych dawkach lekarstw?

Biorąc pod uwagę stale rosnącą liczbę osób starszych, utrudniony dostęp do opieki zdrowotnej, długi okres oczekiwania na wizytę u specjalisty i wysokie koszty leczenia, można przyjąć że w perspektywie kilku lat większość seniorów będzie żyła z technologiami „za pan brat”.

 

Źródło: www.RynekSeniora.pl