Toruń za pół ceny z rekordem!

Powiększ rozmiar tekstu

A A A

14. edycja akcji Toruń za pół cenyzgromadziła rekordową liczbę 218 punktów, z których oferty będzie można skorzystać o połowę taniej. Wielka akcja rabatowa na terenie Torunia odbędzie się w dniach 20-22 kwietnia 2018 r.

W tym roku wiosenna edycja Torunia za pół ceny zaplanowana jest na przedostatni weekend kwietnia, tydzień przed miejską inauguracją sezonu turystycznego. Akcja ma cel promocyjny dla miasta a zarazem aktywizację społeczności lokalnej i zwiększenie ruchu turystycznego jeszcze przed wysokim sezonem. – Akcja Toruń za pół ceny przyciąga coraz większą liczbę punktów, dzięki czemu u progu sezonu turystycznego możemy cieszyć się pełnymi restauracjami, kawiarniami, muzeami i innymi punktami, które włączają się w akcję. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z tej oferty zarówno mieszkańców jak i gości, którzy zdecydują się ten weekend spędzić w Toruniu – zachęcał zastępca prezydenta Torunia Zbigniew Fiderewicz podczas konferencji prasowej poprzedzającej 14. Toruń za pół ceny.

To już czternasta edycja akcji organizowanej przez Miasto Toruń i Meloradio. Ostatnia – jesienna akcja objęła ostatecznie 217 punktów oferujących zniżki. W wiosennej edycji udało się ten wynik poprawić.  Na zamkniętej już liście zgłoszonych punktów oferujących 50% zniżki jest aż 218 miejsc – od restauracji, kawiarni, hoteli, hosteli przez instytucje kulturalne, sportowe i rozrywkowe, aż po usługi i sklepy. Dla porównania pierwsza akcja Toruń za pół ceny (24-26 września 2010 roku) objęła 54 punkty partnerskie. O rozwoju akcji świadczy nie tylko liczba punktów, ale także ich różnorodność i jakoś oferowanych usług. – Cieszymy się, że rozwój akcji pozwala na zaprezentowanie szerokiej oferty kulturalnej naszego miasta. Uczestnicy mogą więc nie tylko zjeść obiad za pół ceny, zrobić zakupy, ale również skorzystać z propozycji muzeów i teatrów. Toruń za pół ceny obejmuje nie tylko starówkę, ale również partnerów w innych częściach miasta oraz centra handlowe, w których punkty coraz liczniej włączają się do akcji – dodała Monika Dejnecka, koordynator akcji z toruńskiego Meloradia.

Ciekawą ofertę przygotowało Muzeum Okręgowe (pięć oddziałów w Toruniu w tym Ratusz i Muzeum Toruńskiego Piernika) oraz Muzeum Etnograficzne.  Goście z całej Polski będą mogli zwiedzić Centrum Kultury Dwór Artusa Centrum Sztuki Współczesnej czy Centrum Kongresowo-Kulturalne Jordanki, poznać tajemnice kosmosu w toruńskim Planetarium i Obserwatorium Astronomicznym w Piwnicach, zwiedzić Toruń z przewodnikiem i wybrać na tematyczne warsztaty w Baju Pomorskim czy u Toruńskich Partaczy. W ramach oferowanych ze zniżką imprez kulturalnych mamy m.in.: spektakl „#ciemność” Teatru Wilama Horzycy, spektakl „Ludziom na pocieszenie” Teatru Afisz (w Hotelu Bulwar) lub „Ludzie inteligentni” Impresariatu Adria (CKK Jordanki) koncert Musica Graciana (CKK Jordanki), koncert symfoniczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (CKK Jordanki) oraz bilety na koncerty organizowane przez Dwór Artusa.

Monika Dejnecka z Meloradia i zastępca prezydenta Zbigniew Fiderewicz podczas konferencji prasowej 12.04.2018 r.

W tegorocznej edycji dokonano kolejnych zmian w regulaminie uściślających produkty i usługi oferowane przez partnerów akcji jako wybrane z produktów, które stanowią podstawę działalności Partnera. Sklep z obuwiem proponuje zniżkę na buty, butik odzieżowy na ubrania, a kawiarnia na kawę. Partner zgłaszając swoje uczestnictwo deklaruje jakie wybrane produkty z oferty obejmie zniżka. Każda propozycja jest weryfikowana pod kątem zgodności z regulaminem, aby takie same zasady uczestnictwa dotyczyły wszystkich.

Toruń za pół ceny to jednocześnie najliczniejsza jak i najbardziej zróżnicowana pod kątem rodzajów atrakcji akcja w historii – w skali tak Torunia, jak i podobnych akcji w całej Polsce. Wśród akcji odbywających się bezpośredniej bliskości Torunia wymienić warto Poznań za pół ceny (XI edycja – odbędzie się w maju) Rozsmakuj się w Metropolii (Trójmiasto i okolice za pół ceny – X edycja odbyła się w kwietniu), Metropolia za pół ceny (Bydgoszcz za pół ceny – planowana na październik), Płock za pół ceny (trzecia edycja zapowiadana na wrzesień) czy ogólnopolska akcja „Polska zobacz więcej” (dwa razy w roku w marcu i październiku). Na ich tle Toruń prezentuje się imponująco nie tylko pod kątem atrakcyjności i liczby promocji, ale także przemyślanej strategii pozyskiwania partnerów i rozwoju akcji, która pozwala utrzymać jakość przy powiększającej się ilości zgłoszeń.

Uczestnicy akcji reprezentują kategorie:

  • hotele, campingi (5),
  • restauracje, kawiarnie (64) więcej niż w roku ubiegłym
  • instytucje kultury (25), więcej niż w roku ubiegłym
  • zakupy (73),
  • rekreacja, rozrywka, usługi (45), więcej niż w roku ubiegłym
  • kluby (6),

Punkty biorące udział w akcji obniżą ceny poszczególnych produktów i usług o 50% na czas promocyjnego weekendu w godzinach swojego otwarcia. W tym roku po raz pierwszy akcja przypada w niedzielę niehandlową. Dzięki temu chcemy zachęcić turystów, by zamiast spędzić czas na zakupach odwiedzili Toruń i zachwycili się jego ofertą kulturalną, rozrywkową i gastronomiczną.

Firmy i instytucje uczestniczące w akcji określają wcześniej, które produkty, usługi czy pozycje z oferty/menu będą objęte promocją. Rabat 50% nie musi obejmować całego asortymentu – tylko wyraźnie wybrane propozycje wyszczególnione na stronie akcji. Warunkiem udziału w akcji jest obniżenie cen na wybrany asortyment o 50%. Oferty po akceptacji przez organizatorów są umieszczane na oficjalnej stronie akcji (szczegółowa lista www.torunzapolceny.pl).

Wśród Partnerów znaleźć można firmy i instytucje, które od wielu lat są związane z Toruniem za pół cenyi rokrocznie w niej uczestniczą, jak również wielu całkiem nowych uczestników, którzy zgłosili chęć udziału w tej formie promocji miasta i lokalnych firm dopiero w tej edycji.  Zwiększyła się liczba punktów w najbardziej strategicznych kategoriach: gastronomia, instytucje kulturalne, rekreacja, rozrywka i usługi.

Od piątku do soboty będzie można skorzystać także z oferty handlowej – w sklepach w całym Toruniu – w tym na Starówce oraz w czterech centrach handlowych: Atrium Copernicus, Centrum Bumar, Centrum Handlowe Bielawy oraz Centrum Handlowe Kometa.

Korzyści dla przedsiębiorców z udziału w akcji to przede wszystkim całkowicie darmowy udział w atrakcyjnej i innowacyjnej formie promocji, indywidualny wpis dotyczący oferty firmy/instytucji na oficjalnej stronie akcji www.torunzapolceny.pl – łatwy do znalezienia przed akcją i w czasie jej trwania. Im więcej partnerów zgłasza się do akcji, tym ruch turystyczny może się bardziej rozłożyć, a każdy z punktów spokojnie obsłużyć gości. Włączenie się w Toruń za pół ceny to zatem także oznaka świadomości, że wszyscy przedsiębiorcy wspólnie pracują na dobrą opinię o Toruniu.

Na mieszkańców i turystów standardowo będą czekać liczne konkursy organizowane na Facebooku na fanpage’u akcji. Warto także dołączyć do wydarzenia Toruń za pół ceny wiosna 2018 by być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami tej edycji.

W tej edycji, tak jak w poprzedniej przebieg akcji od piątku do niedzieli relacjonowany będzie na Facebooku, gdzie usłyszeć będzie można informacje o codziennych atrakcjach oraz wywiady i rozmowy z samymi uczestnikami akcji (mieszkańcami Torunia oraz turystami).

Akcja promowana będzie w całej Polsce za pośrednictwem 15 stacji radiowych sieci EUROZET, a także w Internecie (w tym na stronach Radia ZET i Meloradia) i social mediach. Ulotki promujące akcję będą kolportowane na ulicach Torunia przez hostessy, zawierają one informacje pozwalające na odnalezienie szczegółowej oferty oraz kalendarz z wybranymi wydarzeniami, które odbędą się w Toruniu do końca 2018 roku. Na słupach ogłoszeniowych i witrynach punktów uczestniczących w akcji znajdą się charakterystyczne plakaty promujące akcję. Wszelkich informacji udzielą organizatorzy w punkcie informacyjnym akcji zlokalizowanym na Rynku Staromiejskim w Ośrodku Informacji Turystycznej.

Partnerzy akcji to: Ośrodek Informacji Turystycznej, Manekin, Atrium Copernicus, Centrum Bumar, Centrum Handlowe Bielawy oraz Centrum Handlowe Kometa.

Kolejna – jesienna edycja akcji planowana jest na 12-15 października, w następny weekend po Grand Prix Polski na Żużlu.

Więcej informacji udzielają:

Wydział Promocji
Urząd Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8
87-100 Toruń
tel. 56 611-87-08

Monika Dejnecka
Projektant działań promocyjnych
Meloradio Toruń
tel. 519 134 135

e-mail: monika.dejnecka@eurozet.pl

Do pobrania:

Lista punktów biorących udział w akcji Toruń za pół ceny 20-22.04.2018 r.

Zródło: torun.pl